Tarieven Wanneer de behandeling wordt vergoed door de gemeente, gelden de vaste tarieven van de gemeente. Voor particuliere cliënten gelden deze tarieven.

Voorwaarden en privacy

U kunt hier de voorwaarden bij gemeentevergoeding of de voorwaarden voor particuliere cliënten downloaden. Ook is een uitgebreid privacystatement beschikbaar.

Aanmeldprocedure

Om in aanmerking te komen voor de vergoeding, is een verwijzing van de huisarts of een indicatie van het sociaal wijkteam of buurtteam nodig. Zodra u de verwijsbrief in uw bezit heeft, of bericht heeft van het sociaal wijkteam of buurtteam dat u contact kunt opnemen, vult u het aanmeldformulier in. Natuurlijk kunt u ook eerst even telefonisch of via de mail contact opnemen, om informatie te vragen of om te overleggen over de aanmelding.

Bij verwijzing via de huisarts: enkele dagen tot ongeveer een week na de aanmelding ontvangt u een mailtje waarmee u een account aan kunt maken in onze praktijkportal. De verwijsbrief van de huisarts kan daarna beveiligd via de portal worden verzonden. U mag de brief ook alvast per post versturen (Nieuweweg 267, 6603 BN Wijchen). Of de huisarts kan de verwijzing met ons delen via zorgmail. De eventuele wachttijd gaat in zodra het aanmeldformulier en de verwijsbrief binnen zijn.

Bij verwijzing via buurt- of wijkteam: vraag uw contactpersoon (de verwijzer) om ons per mail te laten weten dat de beschikking er definitief komt. De eventuele wachttijd gaat in zodra het aanmeldformulier en de bevestigingsmail binnen zijn.

Voor particuliere cliënten is het invullen van het aanmeldformulier voldoende. Wel kan het verstandig zijn om eerst even contact op te nemen, om zeker te weten of u bij 1+1=vier! aan het juiste adres bent.

Wachtlijst

Bij 1+1=vier! is er, net als bij andere praktijken, meestal sprake van een wachtlijst. In 2023 was die wachttijd gemiddeld ongeveer 2 maanden.

Bij een kleine praktijk is het lastig om precies in te kunnen schatten hoe snel u aan de beurt bent. Verschillen in de duur van individuele trajecten en toevallige factoren zoals ziekte, het moeilijk afstemmen van agenda’s voor het maken van een afspraak e.d. kunnen veel invloed hebben op het moment dat een nieuw traject kan starten. De cijfers hieronder geven daarom een indicatie van de wachttijd in weken, maar kunnen geen garantie bieden voor het moment waarop u aan de beurt bent voor een intake.

Door een groot aantal aanmeldingen en verzetten van afspraken door ziekte in de maand januari, is de wachttijd momenteel aan het oplopen. De cliënten die in maart aan de beurt zullen zijn, hebben dan vaak 3 maanden of langer gewacht.

Maart 2024 (gegevens over januari-februari 2024)

  • Gemiddelde wachttijd*: 10 weken
  • Kortste wachttijd*: 8 weken
  • Langste wachttijd*: 12 weken

*De tijd in weken vanaf de dag waarop het aanmeldformulier is ontvangen tot aan de dag van het intakegesprek, voor de trajecten die in de afgelopen 2 maanden zijn gestart.

Kwaliteitskenmerken, beroepscodes en klachten

Wij zijn ingeschreven in de kwaliteitsregisters van de Nederlandse Vereniging van Pedagogen en Onderwijskundigen (NVO). Monique als orthopedagoog-generalist en Danielle als basis-orthopedagoog met aantekening diagnostiek.
Als lid van de NVO zijn wij gebonden aan de beroepscode van deze vereniging.

Daarnaast is Monique ingeschreven in het BIG-register (19926935631) en Danielle in het SKJ-register (120016052).

We proberen zo zorgvuldig mogelijk te zijn in het bieden van goede zorg. Ook staan we altijd open voor feedback en plannen graag een gesprek om uw vragen of opmerkingen te bespreken. Toch kan het natuurlijk zijn dat u ontevreden bent en dat u niet het gevoel hebt daarover direct bij ons terecht te kunnen. Daarvoor hebben we de klachtenregeling bij Erisietsmisgegaan.nl. Via onderstaande knop kunt u hulp zoeken bij het oppakken van uw onvrede, zodat we alsnog tot een passende oplossing kunnen komen.